Construieste-ti un renume: profesionist in amenajari interioare

Ce te convinge sa angajezi un mester ?


Rezultate

Urmareste-ne pe

Vrei sa iti construiesti o imagine de profesionist, sa te stie lumea ca cel mai bun, cel mai serios, cel mai priceput. Stii prea bine ca cu o astfel de imagine nu vei mai avea perioade „moarte” in care ramai fara lucrari, ba mai mult, pe masura ce numarul lucrarilor se inmulteste poti incepe sa cresti usor si preturile si implicit castigurile.

Imaginea unui produs sau a unui serviciu, aduce intr-adevar un surplus de valoare ce poate fi transformata in castig. Vei plati intotdeauna un pret mai mare pe un produs care poarta emblema unei marci renumite decat pe unul „no name”.

Chiar si propria ta activitate poate fi transformata intr-o „marca” cu popularitate, o imagine care inspira incredere si a carei valoare poate creste cu timpul precum cea a vinului invechit. Marile companii investesc bugete semnificative pentru construirea, promovarea si valorificarea unei marci. In schimb, in cazul prestatorilor de servicii aceste actiuni pot fi realizate cu mult mai putin efort financiar, cu actiuni simple dar coerente si consecvente.

Imaginea unui prestator de servicii e dictata de cateva caracteristici esentiale precum timpul de realizare a unei lucrari, calitatea executiei, seriozitatea si implicarea mesterului, si nu in ultimul rand pretul solicitat. Toate aceste aspecte sunt strans legate intre ele si ajustarea uneia va duce inevitabil la modificarea celorlalte. Nu se poate reduce timpul de finalizare a unei lucrari fara a rezulta fie o lucrare facuta de mantuiala, fie cu pret total mai ridicat pentru personal suplimentar si lucru cu program prelungit. Nu se poate imbunatati calitatea executiei, fara o atentie sporita la detalii si in consecinta prelungirea timpului de finalizare.

Stabilirea unor niveluri prea ridicate sau prea coborate a acestor criterii va duce inevitabil la situatii imposibil de atins. Desi fiecare dintre noi dorim sa realizam anumite lucruri repede, ieftin si bine, suntem constienti ca numai un echilibru intre pret, calitate si timp poate fi realizabil. Calea ideala de urmat consta in stabilirea unui echilibrului intre toate aceste aspecte. Trebuie avut in vedere insa, ca fiecare client cu care colaborezi are propriul punct de echilibru rezultat din importanta pe care o atribuie fiecaruia dintre aspectele mentionate anterior. Unul ar putea fi tipicar, ar acorda importanta maxima calitatii si ar fi dispus sa mai cedeze in fata unei intarzieri sau a unui pret usor mai ridicat. Altul ar putea fi grabit, presat de diverse situatii, drept pentru care n-ar acorda o atentie sporita detaliilor si finisajelor dar cu siguranta va dori ca lucrarea sa se termine cat mai repede.

Unul dintre cei mai importanti pasi pentru construirea unui renume este obtinerea satisfactiei clientului. In acest sens, cautarea punctul de echilibru intre criteriile amintite anterior este demersul cel mai bun care se poate face pe parcursul colaborarii cu un client. Incearca de la bun inceput sa stabilesti discutand cu clientul care este cel mai important criteriu pentru el. Poti sesiza imediat punctul sensibil si de interes pe masura ce discuti despre pretul sau durata lucrarilor, pentru ca mai apoi sa stii pe care dintre ele poti fi mai flexibil si mai deschis la negocieri.

Nu te teme sa stabilesti cateva limite orientative pentru fiecare dintre aceste aspecte, lasandu-ti in acelasi timp si o marja de eroare pentru eventuale operatii pe care le-ai omis. Daca nu vrei sa emiti un pret sau un termen de finalizare exact, poti face o estimare minima si una maxima. Incearca insa sa omiti cat mai putine lucruri atunci cand faci aceste calcule. Prea multe omisiuni constatate de catre client dupa acceptul de colaborare, marje de eroare prea largi sau evitarea exprimarii unor termene de finalizare sau a unor preturi chiar si estimative nu vor face decat sa fii privit cu suspiciune si neincredere. Ai nevoie de increderea clientului si pentru asta trebuie sa-ti asumi de la bun inceput o pozitie, sa emiti un pret orientativ si un termen de finalizare a lucrarilor.

Cu cat rezultatele la finalul lucrarilor vor fi mai apropiate de cele discutate initial cu atat renumele tau va spori. Clientul va face cu siguranta comparatie intre pretul discutat initial si cel platit la urma, intre termenul de finalizare discutat initial si cel realizat dar in acelasi timp isi va aminti si atitudinea ta pe parcursul desfasurarii lucrarilor. Daca diferentele nu vor fi majore, clientul iti va atribui cu usurinta aura profesionistului care stie ce face si te va recomanda oricui ca atare.

Tine in minte permanent ca fiecare client satisfacut, care ajunge sa te considere un profesionist, nu este altceva decat un „banut” depozitat in propria ta imagine. Incearca astfel sa castigi pe langa banii reali platiti pentru munca ta, si acesti „banuti” care iti imbogatesc imaginea si renumele. Este o investitie lenta, de durata, dar care iti va poate aduce castiguri suplimentare in viitor.


Comenteaza articolul pe Facebook


Accesare cont
Utilizator:
Parola:
(am uitat parola)

Vreau si eu cont

Cei mai activi mesteri
bucuresti
Solicita-i o oferta
Bucuresti
Solicita-i o oferta
Loc.Lunca-Calnicului
Solicita-i o oferta